Zašto je pritisak u gumama važan?
Pritisak zraka u gumama utiče na održavanje guma i bezbjednost, ali i na potrošnju goriva i životnu sredinu.
Ako pritisak u gumama nije ispravan, gume se neravnomjerno habaju.
Ako gume nisu dovoljno napuhane, jače se troše spoljne ivice. Gazna površina može da se odvoji od podloge i da se s vremenom pocijepa.
Čak ni previsok pritisak nije dobar jer se jače troši prije svega srednji dio gazne površine. Zbog previsokog pritiska guma je osjetljivija na prepreke na putu i brže može da se pocijepa ili pukne.
Habanje guma je u svakom slučaju povećano, što vodi ka preranoj kupovini novih i dodatnih troškova, a kod visokog pritiska i djelovi šasije opterećeniji su više nego što treba.
Potrošnja goriva je usko povezana s pritiskom u gumama
Potrošnja goriva je povezana s pritiskom u gumama jer automobil troši više ako je guma deformirana i ne prijanja kako treba na površinu. Stručnjaci kažu kako sa pravilno napumpanim gumama možete prijeći 3% kilometara više s jednim tankom benzina. Pritisak u gumama također može uticati na upravljanje, skretanje, kočenje i učinkovitu potrošnju goriva automobila. Guma napuhana pogrešnim pritiskom istrošit će se brže i može ugroziti vašu sigurnost.
pažnja pri većim brzinama
Posljedice nepravilnog pritiska u gumama još su drastičnije pri većim brzinama. Pri brzinama od 120 km/h gume se habaju dva puta brže nego pri brzinama između 70 i 80 km/h.
Prenizak pritisak zraka u gumama utiče na čvrstoću bočnih površina koje u krajnjem slučaju mogu da se pocijepaju, a najizloženije su oštećenjima prilikom vožnje po makadamu ili penjanju na ivičnjake. Veća je i mogućnost za oštećenje felgi.
Koliki pritisak u gumama treba biti?
Koliki pritisak treba biti u gumama vašeg automobila, ovisi o vrsti vozila i gume. Ako niste sigurni koji pritisak u gumama treba biti, pogledajte na boku gume ili s unutrašnje strane vrata jer većina automobila tamo ima naljepnicu s uputstvom. Ne pronađete li je, pogledajte u uputstvu.
Koje gume trebaju biti više napumpane – zadnje ili prednje?
Pritisak ovisi i o tome koliko je najčešće ljudi u automobilu, a mijenja se i ako idete na put pa je automobil natovaren. Tada zadnje gume trebaju biti nešto jače napumpane.
Koliko često provjeravati pritisak u gumama?
EU je u novembru 2012. izdala naredbu da svi novi automobili moraju biti opremljeni sistemom za kontrolu zračnog pritiska u gumama, označenim skraćenicom TPMS. Ovaj sistem je 2014. postao i obavezan.
Ukoliko u svom automobilu imate ugrađen ovaj sistem, automobil će vas sam upozoriti na nepravilan pritisak u gumama. Mada, većina starijih automobila nema ovaj sistem, te u tom slučaju morate sami provjeravati da li je pritisak u gumama vašeg automobila ispravan.
To radite barem jednom u mjesec dana, a neće škoditi ni ako to budete radili češće – prije svega ako se mnogo vozite ljeti kada se zbog vrućine zrak iz guma gubi više nego tokom zimskih mjeseci.
Prilikom provjere pritiska, poštujte sljedeća pravila:
- Pritisak u gumama uvijek provjeravajte kada su gume hladne. Pritisak raste kako se povećava temperatura zraka u gumama. Felge i gume se u toku vožnje previše zagrijavaju, a istovremeno i pritisak u njima. Ukoliko pumpate zagrijane pneumatike, propisanom pritisku dodajte 0,2 do 0,3 bara.
- Pritisak provjerite na svim gumama, čak i rezervnoj ako je imate, pošto je danas sve više automobila opremljeno samo kompletom za hitne popravke.
- Kada provjeravate pritisak u gumama, u isto vrijeme precizno pratite koliko su gume opterećene i da li možda imaju pukotine, posjekotine i druge znake upozorenja koji ukazuju na moguće probleme. Dobro bi bilo da ih što prije otklonite.
Zamjena guma – za siguran automobil